Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
S druhým albumom sa vracia spolok, ktorý subjektívne považujem za čosi ako súčasnú anglickú BDM jednotku. Londýnčanov UNFATHOMABLE RUINATION sme si podrobnejšie priblížili pri ich debute, od vydania ktorého prebehli už štyri roky. Medzi ním a novinkou vyšlo v roku 2014 EP „Idiosyncratic Chaos“, na ktorom sa UR predstavili v päťčlennej zostave. Druhým gitaristom sa stal Sicílčan Rosario Piazza (ex-CADAVER MUTILATOR, hrá aj v londýnskych THE BODY FARM) a post vokalistu po Danielovi Neagoem prevzal Ben Wright (ex-FLESHROT). Deväťskladbová novinka je na svete od augusta, tak si povieme, čo ešte majú UR nového.
Skladateľským vrecom zatriasli celkom prudko, vysypalo sa z neho vyše trištvrte hodiny prvotriednej brutálnej a technickej deathmetalovej smršti. Brutalitu spomínam na prvom mieste, hrá sa tu síce technicky, žiadne hľadanie krásy v jednoduchosti, ale kompozičná prešpekulovanosť je skvelo zabalená do zničujúcej surovosti, nejedna pasáž vyznieva rovnako besne ako to, čo robia (tiež obdivuhodne technickí) INTERNAL SUFFERING. Skrátka hutná, útočná, avšak prepracovaná deathmetalová brutalita, v ktorej na druhej strane odchytíte mnoho zaujímavých gitarových motívov (niekedy im to aj trilkuje ako u ORIGIN), vydarené atmosférické harmónie, mnoho vyhrávok, precíznu hru basgitary a naozaj kvalitné bicie. Vokál je pochopiteľne naklonený skôr extrémnejšiemu, ale nie ugrganému hlbokému growlu, a oproti debutu je v skladbách viac náladových, uvoľnených, progresívne ladených pasáží. Pre niekoho možno rozriedenie brutality, podľa mňa však hudbu na „Finitude“ príjemne ozvláštňujú a obohacujú ju o ďalší rozmer.
Našlapané, precizní, epické. Opravdový brutal s velmi vysokou technickou úrovní. Kam se hrabou všelijaké přetechnizované spolky, které ve finále vyznívají sterilně a poněkud nudně. Díky výživnému zvuku se drtí, přitom je neustále co poslouchat. Nemůžu jinak než hodnotit za 10/10. Tudy vede cesta!
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!